Competitie spelen voor jeugd TTV Diemen of Team IJburg

659015 table tennis photos minDe competitie is een sportieve aangelegenheid om beter te worden in de sport.
Je “tegenstander” vindt de tafeltennissport ook leuk en wil ook beter worden. Door met en tegen elkaar te spelen leer je erg veel. Plezier in de sport is ook erg belangrijk, we proberen deze onderdelen samen te brengen tot een activiteit.
Het blijkt dat jeugdleden die regelmatig wedstrijden spelen, meer plezier beleven aan de sport en sneller vooruitgang boeken. Trainen en wedstrijden spelen vullen elkaar goed aan. De trainingen kunnen beter afgestemd worden op de persoonlijke ontwikkeling: wat gaat er goed, en wat kan beter.

Belangrijk om te weten:

• 10 zaterdagen, van september t/m november (najaarscompetitie) en van januari t/m maart (voorjaarscompetitie).
  • Elke competitie betreft 5 thuiswedstrijden en 5 uitwedstrijden, meestal om beurten.
  • Thuiswedstrijden starten om 10:30 uur en eindigen om 13:30 uur, de aanvangstijden bij uitwedstrijden verschillen per vereniging.
  • Een competitiewedstrijd wordt gespeeld met 3 spelers in een team.
  • De thuiswedstrijden zijn uiterlijk om 16.45 uur afgelopen. Er worden in die tijd totaal 10 wedstrijden gespeeld. 9 enkelspelen en 1 dubbelspel
  • Vervoer en begeleiding bij uitwedstrijden wordt verzorgd door (1 van) de ouders.
  • Begeleiding houdt in dat de wedstrijden ordelijk en sportief verlopen.
  • Competitiewedstrijden worden gespeeld in clubtenue: korte zwarte broek en blauw shirt. (Indien nodig verkrijgbaar via de vereniging i.s.m. met TT Sport)
  • De eerste keer is er begeleiding vanuit bestuur en/of jeugdtrainers.
  • Competitietoeslag: € 41,00 voor heel jaar, dit zijn 2 competities van 10 zaterdagen. Daarnaast dient het team in onderling overleg de reiskosten te regelen voor de uitwedstrijden.
  • Voor de start van de competitie vindt een verenigingsoverleg plaats waar nader uitleg wordt gegeven over de competitie, en alle vragen beantwoord kunnen worden.

Competitie spelen:
sfeer, sportief, uitdagend, leren, winnen, teamsport, verliezen, dubbelspel, gezellig, ontwikkeling, elkaar versterken